Πότε ένα παιδί χρειάζεται φυσικοθεραπεία;
Η παροχή φυσικοθεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά αφορά σε ηλικίες από 0-18 έτη. Η θεραπευτική παρέμβαση σε ένα παιδί είτε με παθολογικό πρότυπο κίνησης ή ανώριμη κινητική συμπεριφορά γίνεται μέχρι και σήμερα μέσω γνωστών μεθόδων παρέμβασης.
Παρόλ’ αυτά υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που η παρέμβαση δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τώρα .ομως υπάρχουν και νέες καινοτόμες θεραπευτικές μέθοδοι. Αυτές μπορεί σε συνδυασμό με τις προηγούμενες γνωστές μας μεθόδους ή και μόνες τους να μας δώσουν στοχευμένη και αποτελεσματική θεραπευτική αντιμετώπιση με θεαματικά αποτελέσματα και πάντα απολύτως εξατομικευμένα.
Η παιδιατρική φυσιοθεραπεία αξιολογεί:
- τις κινητικές ικανότητες και
- το λειτουργικό επίπεδο του κάθε παιδιού.
Με γνώμονα τη φυσιολογική αισθητικοκινητική ανάπτυξη οργανώνεται ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα που αφορά:
- την αδρή και λεπτή κίνηση,
- την ανάπτυξη λειτουργικών δραστηριοτήτων,
- την πρόληψη παραμορφώσεων,
- την βελτίωση της αναπνευστικής λειτουργίας,
- την χρήση ειδικών βοηθημάτων και
- την εκπαίδευση των γονέων.
Καθορίζονται οι αντικειμενικοί στόχοι για την βελτίωση της κινητικής ικανότητας. Γίνεται ιεράρχηση των στόχων σε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους.
Ο θεραπευτικός στόχος θα πρέπει να είναι λειτουργικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για το κάθε παιδί.
Η φυσικοθεραπεία που παρέχεται στο εργαστήριο μας στηρίζεται στις βασικές αρχές της Νευροεξελικτικής Αγωγής (NDT-Bobath) και της αισθητηριακής ολοκλήρωσης (Sensory Intergration- SI).
Βασικές αρχές της Νευροεξελικτικής Αγωγής:
- Έμφαση δίνεται στην ποιότητα της κίνησης.
- Στόχος είναι η λειτουργία με σεβασμό στην ποιότητα.
- Στους μακροπρόθεσμους στόχους πάντοτε κυριαρχεί η πρόληψη των αντισταθμίσεων που οδηγούν σε ορθοπεδικές παραμορφώσεις.
- Η θεραπευτική στρατηγική είναι απόλυτα εξατομικευμένη.
- Αντιμετωπίζεται το άτομο ως σύνολο (ολιστική προσέγγιση.
- Η εκπαίδευση και η συνεργασία των γονέων είναι απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας των θεραπευτικών στόχων.


Βασικοί θεραπευτικοί στόχοι της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης
- Να δώσουμε στο παιδί αισθητηριακές πληροφορίες που βοηθούν στην οργάνωση του κεντρικού νευρικού συστήματος
- Να βοηθήσουμε το παιδί στο συντονισμό και έλεγχο της αισθητηριακής πληροφορίας και
- Να βοηθήσουμε το παιδί να αναπτύξει μια πιο οργανωμένη αντίδραση στο αισθητηριακό ερέθισμα.